16.12.2023 Betlémské světlo

Dnes jsme opět po roce převzali ve Dvoře Králové nad Labem u rychlíku směr Liberec Betlémské světlo a už se těšíme, jak se bude šířit naší domovinou. Věříme, že každé srdce zahřeje a kdo by byl snad smutný, ten pookřeje. Světýlko přátelství a naděje je tu pro každého. Nejprve s námi putovalo do domova důchodců Přečíst si víc o16.12.2023 Betlémské světlo[…]

3.12.2023 Předvánoční deskohrátky na Zlatničce

Na nedělní odpoledne jsme byli děvčaty ze čtvrtého oddílu pozváni na skautskou střediskovou vilu do Dvora Králové. Zabalili jsme s sebou cukrovíčko a spoustu her, mezi nimi i zbrusu nové “Zázraky přírody”, které nám poslala Česká Televize za umístění a opatrování prázdninové Déčko-kešky. Kdo zrovna neochořel nebo se nechystal na vystoupení u rozsvěcení vánočního stromu, Přečíst si víc o3.12.2023 Předvánoční deskohrátky na Zlatničce[…]

Sežeňte ovečky

Kód z krabičky č. 225 byl do soutěže odeslán 538x. To znamená, že se uskutečnilo 538 výprav, za námi opečovávanou krabičkou s ovečkou. To znamená, že minimálně 538 človíčků (x2, x3, x4, x5 atd.) putovalo za ovečkou na Grédo. To znamená, že jste nám 538x udělali ohromnou radost! Děkujeme.

15.-16.6. 2018 Přespávačka a nové vody

Tak jsem se vydali na průzkum nových vod v okolí. Objev to byl fenomenální. Nikde žádný rybářský vlasec, před kterým se musí uhýbat, voda a přístup k ní za jedna 😉 Ozývá se z oddílových řad, že akce plánované den předem jsou nejlepší. Že by to byla pravda? Fotky >>>ZDE<<<

Pohár přístavů 2017

Na vědomost se dává, že 2.OVS Mostek ze střediska Zvičina Dvůr Králové nad Labem zabodoval. Konkrétně v celostátním seriálu závodů O Pohár přístavů 2017, kde jsme na sdíleném 8. místě z celkového počtu 40 závodních týmů.

2.12.2017 Závody Foukacích formulí

Šestý ročník závodů Foukacích formulí je za námi. Na start se postavilo 17 statečných závodníků a závodnic, kteří z plných plic projížděli zatáčkami a na rovinkách ještě přidávali. I letos se nám společné kamarádské setkání v čase skoro adventním povedlo. Příští rok již se sedmičkou 😉 Fotografie >>>ZDE<<<

14.10.2017 Orlický pětitratlon

Celý rok jsme se do Hradce Králové těšili na závod Orlický pětitratlon, který pořádá 7. oddíl Štiky z HK. Přes různé komplikace při sestavování posádek, se nám nakonec podařilo přihlásit jednu posádku do kategorie VLČAT (Míša, Lečo, Bandůrek a Ella – kormidelník Škvarek) a druhou do kategorie OPEN (Kač, Kamča, Doubek, Vítek – kormidelník Škvarek). Přečíst si víc o14.10.2017 Orlický pětitratlon[…]

24.9.2017 Pytlovačka – ukliďme česko

23. září se uklízelo celé Česko, ale kousíček Mostku jsme uklízeli v neděli. Hrstka statečných 😉 se i navzdory deštivému počasí vydala uklízet podél silnic a lesních cest. Celkem jsme prošli 4 km. Výsledek > naplněny a vytříděny dva pytle s plastem, jeden s papírem,  půl pytle komunálního odpadu a několik skleněných lahví. Jako bonus Přečíst si víc o24.9.2017 Pytlovačka – ukliďme česko[…]

3.6. Závod BSB Regata v Brandýse nad Labem

Jak jinak začít červen, než příjemným závodním kláním na BSB Regatě v Brandýse nad Labem. Dalo by se říci, že první příval adrenalinu jsem zažil již na středeční schůzce, kdy sestavit závodní posádku se zdálo jako nadlidský úkol.. Nakonec se vše povedlo, a tak v pátek, hurá, směr Brandýs. Příjezd, stavění stanů, pátrání po Přečíst si víc o3.6. Závod BSB Regata v Brandýse nad Labem[…]

14.5.2017 ČaŽ Kotorský závod (Liberec)

Druhá květnová neděle a z našeho oddílu je vyslaná jedna posádka žabiček, aby se připojila do vodáckého zápolení na 35. ročníku Kotorského závodu v Liberci. Posádka složená z Rutky, Natky, Kamči, Pandy a kormidelníka Škvarka, který nepádloval, pouze kvrdlal pádlem podle zamýšleného směru. Počáteční nervozitu se nám nakonec podařilo přemoci, dokonce natolik, že jsme si vypádlovali 1. Přečíst si víc o14.5.2017 ČaŽ Kotorský závod (Liberec)[…]

10.5.2017 Český den proti rakovině

Děkujeme vám, že jste přispěli i do letošní sbírky. Peníze, které se nám prodejem kytiček a vaší štědrosti podařilo nasbírat do kasiček, umožní zlepšit kvalitu života onkologických pacientů, podpořit onkologické výuky, výzkumu a vybavení onkologických center. Výtěžek z letošního prodeje kytiček je 1729,-Kč. Všem dárců děkujeme.

6.5.2017 Mokrá sobota

Sobota mokrá a zároveň prosluněná. Na nás tedy nespadla ani kapka :-). Dopoledne ošplouchla pramici na Labi posádka složená z Mloků a odpoledne vypluli na Vřešťov opět čolci a žabičky. Vyšlo nám to. Navíc, kapitánova pochvala, že jsme se zlepšili, také pěkně zahřála 🙂 Fotky >>>ZDE<<<

31.3.-2.4.2017 ČaŽ domácí víkendovka s VaS z Chlumce

Jarní oživení klubovny začíná již pátečním vodním řáděním, i když jen teoretickým. Večerní přednáška “Jak a co na vodě” nás baví.  Sobotní probuzení do slunného dne je příjemné a všichni se těšíme na příjezd brášků a sestřiček z Chlumce nad Cidlinou. Chystáme pro ně i pro nás veg svačinku, mrkvovo-jablečný salát. Už tu máme očekávané setkání, Přečíst si víc o31.3.-2.4.2017 ČaŽ domácí víkendovka s VaS z Chlumce[…]

11.2.2017 Střediskové závody v šifrování a paměťových hrách

Znovu po roce se vydáváme na  tradiční střediskové závody v šifrování a paměťových hrách. Letošní zastoupení našeho oddílu bylo pouze v kategorii světlušky a vlčata (naše Žabičky). Bohužel závodníky z družiny Mloků dostihly nepředvídatelné události, a zápolení se tím pádem účastnit nemohli.     Jak holky dopadly? Kamča získala 3. místo v Kimovce a Setonovce. Naty Přečíst si víc o11.2.2017 Střediskové závody v šifrování a paměťových hrách[…]

29.1.2017 Mloci v UFFU

Inscenace Amundsen kontra Scott v podání divadla Drak nás přilákalo do trutnovského UFFA. Jižního pólu bylo člověkem poprvé dosaženo 14. Prosince 1911 Roaldem Amundsenem. Tomu se tak podařilo předčit výpravu Roberta Falcona Scotta, která na místo dorazila s několikatýdenním zpožděním nemajíc už dostatek sil na návrat. Závod o čas a kilometry tak skončil vítězstvím prvního a tragédií druhého.  http://draktheatre.cz/show/amundsen-kontra-scott/ Přečíst si víc o29.1.2017 Mloci v UFFU[…]

20.11.2016 Bazén – ČaŽ

Nedělní dopoledne a do bazénu v Trutnově vyrazili další členové oddílu, tentokrát čolci a žabičky. Vodu jsme si užili, tedy hlavně podvodu. Bohužel nás zradila technika, a tak se nám nepodařilo pořídit žádnou fotografii. Přesto věřte, že to bylo fajn 😉

17.11.2016 – Sametka

Mloci přijímají pozvání od 3. oddílu Vavřinečáků z Vrchlabí, aby se zúčastnili skautské hry, která jim má přiblížit, co předcházelo sametové revoluci. Atmosféra, i díky počasí, byla výborná a věřím, podle reakcí účastníků, že hra byla velice vydařená. Od 19:00 následoval koncert skupiny Goji. V průběhu došlo i na zapalování svíček i cinkání klíči. Fotografie Přečíst si víc o17.11.2016 – Sametka[…]

15.10.2016 Orlický pětitratlon

Idylka. Podzimní říjnový sobotní den, ve kterém sluníčko nevzdává souboj s oblačností. Sem tam se mu povede prostrčit několik svých paprsků skrze mrak a přispět tak k nádhernému prožitku při účasti na našich prvních závodech na vodě. S velkým potěšením jsme přijali pozvání 7. oddílu Štik z Hradce Králové na již 7. ročník Orlického pětitratlonu. Do Přečíst si víc o15.10.2016 Orlický pětitratlon[…]

8.10.2016 Mloci – testování loděnice v Černožicích

Ačkoliv počasí tohoto sobotního odpoledne nevypadalo příliš vábně, spíše nejistě, Mloci se přistrojili a vyrazili na vodu. Trénovat je nutné :-). Zvládli splout Labe od Černožic k Jaroměři, kde okusili i vody Metuje, a zase zpět. Bohužel, podzim pokročil, šeří se časně, ale i tak byla vodní výprava úspěšná. Celkem 8,4 km (4,2 km proti Přečíst si víc o8.10.2016 Mloci – testování loděnice v Černožicích[…]

10.9.2016 Den obce Mostek 2016

Začátek nového skautského roku a již tradiční “stánek” našeho oddílu při oslavách Dne obce Mostek. I letos jsem si pro návštěvníky připravili malinkaté mini hry, které nebyly omezené věkem. Počasí nám dopřávalo nádherný den. Milé úsměvy, radost mladších skautských pořadatelů, jejich ochotná pomoc každému z hráčů, to vše udělalo z dnešního odpoledne jedno mimořádně vydařené dostaveníčko. Více Přečíst si víc o10.9.2016 Den obce Mostek 2016[…]

5.6.2016 ČaŽ – Neděle v raftu

Tak jako se pachatel vrací na místo činu, tak se náš oddíl vrátil zpátky pod most. Tentokrát tam zavítaly Žabky a jeden Čolek. Celá výprava nazvaná “Neděle v raftu” zprvu vypadala jako obtažená přes kopírák od nedávné výpravy Chrostíků. Také jsme šli 7 km k vodě, také se vařila pytlíkačka na ohni a i my Přečíst si víc o5.6.2016 ČaŽ – Neděle v raftu[…]

14.-15.5.2016 Mloci – první voda

Huráááá !!! To bylo radosti, když Mloci o vodě slyšeli, pro spacáky běželi a pádla v rukách drželi. Tolik na úvod 🙂 Ve skutečnosti se v sobotu u klubovny scházíme ve standardní sestavě. Nakládáme raft a vše potřebné a vyrážíme směr Dvůr Králové nad Labem. Před ČOV nafukujeme raft, oblékáme se do vodácké garderóby a loučíme Přečíst si víc o14.-15.5.2016 Mloci – první voda[…]

7.5.2016 Máme 3. místo – ZVaS 2016 v Hostinném

Závody Vlčat a Světlušek jsou v plném proudu po celé ČR. Pořádat základní (okresní) kolo ZVaS se v letošním roce (závody se konají pouze v sudé roky) rozhodlo středisko Dobráček v Hostinném. Symbolickým rámcem závodů se stal Sherwoodský les, Robin Hood a veškeré postavy z onoho příběhu. Do závodu bylo registrováno 25 hlídek, ale samotného závodu se Přečíst si víc o7.5.2016 Máme 3. místo – ZVaS 2016 v Hostinném[…]

24.4.2016 Svátek sv. Jiří a křest lodí

Neděle 24.4.2016, den našeho velkého skautského svátku, den sv. Jiří, patrona přibližně 50 milionů skautů a skautek z celého světa (ačkoliv někteří slaví již 23.4.). My jsme si rytíře Jiřího připomněli společným setkání u klubovny, kde se navzdory vrtkavému (doslova aprílovému) počasí sešla většina členů našeho oddílu. Pozvání přijali také rodiče členů a vůdce vlčat Přečíst si víc o24.4.2016 Svátek sv. Jiří a křest lodí[…]

19.-20.3.2016 Mloci – Teplické skály

Jaro nám už už klepe na okno a tak, než sněhová přikrývka zcela opustí Teplické skály, vydali jsme se s hrstkou statečných z družiny Mloků na přechod části těchto skal. Začátek výpravy se odehrál v klubovně již  v sobotu v podvečer. Na programu byla véča ;-), instruktáž “Bezpečně na vodě” a pohádka na dobrou noc Přečíst si víc o19.-20.3.2016 Mloci – Teplické skály[…]

19.3.2016 Střediskové závody v uzlování

Sobotní dopoledne na Zlatničce patřilo střediskovému zápolení v uzlování. Bohužel se tohoto klání z 2. oddílu zúčastnili pouze čtyři závodníci. Naše dvě žabičky v kategorii světlušek a vlčat a dva zástupci z družiny Mloků. Celkově se dá říci, že startovní listina byla, co do počtu soutěžících, málo obsazena. Naštěstí to kvalitu závodů nikterak nepoznamenalo. Náš oddíl Přečíst si víc o19.3.2016 Střediskové závody v uzlování[…]

21.11.2015 Výprava s šátkováním – Chrostíci

Navzdory předpovědím počasí se sobotní dopoledne vykulilo do sluncovata. Ani jeden z Chrostíků nezaváhal, všichni dorazili na společnou malou “výpravu”. Nejdříve jsme si s mičudou protáhli nožky u klubovny a potom jsme byli jménem pana krále pasováni na Chrostíky – kuchtíky. Nejprve jsme se vydali do lesa najít nějaké hezké přírodniny na ozdobu sváteční tabule. Přečíst si víc o21.11.2015 Výprava s šátkováním – Chrostíci[…]

12.9.2015 Brigáda na klubovně

Brigáda? Spíše velmi zdařilé provedení krásné symfonické básně. “Orchestr” se sešel v (neuvěřitelném) počtu 43 členů (plus jeden černý pes). Všichni muzikanti se řádně zapotili, dirigenta nevyjímaje, samozřejmě, ale ladilo to, klapalo, šlapalo, prostě byla to radost a zadařilo se! 🙂 Skočili jsme do toho všichni rovnýma nohama, bez zkoušek, premiéra na první pokus a Přečíst si víc o12.9.2015 Brigáda na klubovně[…]

Tábor KAL 2015

Druhý letošní tábor, tentokrát čtrnáctidenní, pro světlušky, vlčata a skauty, se konal na přelomu července a srpna. Kalské údolí se proměnilo v zemi vikingů a jejich vládce, Olaf, musel volit, který z jeho pěti synů si zaslouží převzít vládu. Mezi sebou tak po mnoho dní zápolilo pět skupin, nesoucích jména nejznámějších severských ohů.Tábor byl plný vikingských zbraní, Přečíst si víc oTábor KAL 2015[…]

Tábor Chotěborky 2015

První letošní tábor proběhl v polovině července a trval sedm dní. Byl určený pro naše nejmenší, tedy pro družinu Chrostíků (dříve Cvrčků). Společně s benjamínky 3. oddílu ze Dvora Králové n/L, zažívali Chrostíci pohádkové dobrodružství na romantické faře v Chotěborkách a blízkém okolí. Co vše musely děti překonat, aby se jim podařilo získat ptáka Ohniváka Vám asi Přečíst si víc oTábor Chotěborky 2015[…]